© 2025 Rentokil Initial plc enligt användarvillkoren.
Vad är det som kännetecknar riktigt eleganta platser? Är det pampig arkitektur som andas historia eller kanske valet av lyxiga material? Utseendet spelar förstås stor roll för hur vi upplever en plats, men hur skulle du känna om du gick in i en stor balsal och det luktade unket, kanske rentav äckligt? Antagligen skulle du
Läs merEn magisteruppsats i marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm testade att pumpa ut doft av citrus och skog i tre stormarknader i Stockholm. Resultatet blev att försäljningen av schampo steg med tjugo procent och kunderna tyckte att produkterna hade en bättre kvalitet. Effekten kom så snart doft hade tillsatts och kvarstod oavsett veckodag och butik. Det
Läs merI det förra inlägget pratade vi om hur produktivitet, kreativitet och välmående ökar genom att inreda arbetsplatser med växter och det finns ingen anledning att låta receptionen falla bort. Dagens tips är att skapa en välkomnande reception med hjälp av en växtvägg. Receptionen är det första dina medarbetare, kunder och besökare möter när de kliver
Föreställ dig själv hur du går in på biografen för att se den senaste filmen. Biografen är inredd i mörkt röda toner och mjuka material. Det är bäddat för en mysig kväll i biomörkret. Dessutom känner du doften av nypoppade popcorn och suget efter snacks växer. Doftmarknadsföring i ett nötskal. Vare sig det handlar om
Forskning visar att doftmarknadsföring har stor inverkan på kundupplevelsen. Hela 75 % av våra känslor påverkas nämligen av vårt luktsinne och platser som doftar gott får oss att vilja vistas där längre. I vår film berättar vi mer om doftmarknadsföring och hur du kan använda dig av det för att förstärka ditt varumärke.